Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

donderdag 28 juni 2012

Gay Oreo

De koekjesfabrikant Oreo had een leuk idee bedacht om de Pride Week in Amerika te steunen. In plaats van de bekende witte vulling, werden het de kleuren van de homovlag, met de tekst 'Proudly support love'. Deze actie maakte duizenden reacties los, waaronder van homohaters.

‘Don’t support gays or the companies that do, and hell yeah i’m a hater! Being a fag is just wrong and always will be!! You should all be exiled to some island where you can all share aids together! No more oreos for this family!’

Waar maken mensen zich druk om, vraag ik me af. Hoe erg is de hekel aan homo's om een bepaald merk niet meer te kopen?  Laat mij even een stappenplan opstellen van ongemak:
geen ongemak:
  • je vindt het niet prettig als twee mensen van hetzelfde geslacht in het openbaar elkaars gezicht aflebberen
  • je vindt het niet prettig als twee mensen van hetzelfde geslacht in het openbaar hand in hand lopen
  • je hebt het niet prettig als twee mensen van hetzelfde geslacht elkaar lieve en speelse blikken toewerpen
  • je vindt het geen prettig idee als twee mensen van hetzelfde geslacht kunnen trouwen en dezelfde rechten krijgen
  • je bent van mening van twee mensen van hetzelfde geslacht samen geen kind mogen en kunnen opvoeden
  • je bent van menig dat homoseksualiteit een ziekte is
  • je bent van mening dat homoseksuelen ter dood moeten worden veroordeeld.
 De mensen die dus nu geen Oreo meer willen kopen, vinden homoseksualiteit dus zo'n ramp, dat ze er op geen enkele manier bij betrokken willen zijn.. Prima, heb ik meer koekjes om te eten. :-)

1 opmerking:

  1. Serieus, als je kijkt naar die reacties van die mensen! Dan is er vrijheid van meningsuiting, maar dit slaat alles.. Maar een idee is dan, aaaaal het eten te vervangen door rainbow oreo cookies, dan ben je maar van die mensen af:P
    Bekrompenheid ten top...

    BeantwoordenVerwijderen