Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 9 juli 2012

What's up with the crow?

Kijk maar eens naar buiten, en vertel me wat je ziet.
Is het donker? Dan is het vast avond of nacht. Kijk eens overdag. Welke vogels zie je op het gras? Een mus misschien, of een koolmees, eventueel een gaai of een ekster, maar voornamelijk zie je de kauw.
Watte, een kauw? Nog nooit van gehoord, die zie ik vast nooit! Wat is dat voor een beest?
Denk aan het formaat van een ekster, maar dan helemaal zwart met een grijs koppie.
Maar dat is een kauw, dat is een kraai!

MIS! Zo'n vogel heet een kauw (kijk naar de afbeelding rechts). Wat dan precies een kraai is? Bedenk het formaat van een zeemeeuw, dan helemaal zwart, en dan ook echt zwart, met een grotere snavel.
Zo groot?
Ja, zo groot is een kraai. Niet vergeten dus! Wat een raaf dan is? Een mega grote kraai.


1 opmerking: