Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 29 juli 2013

Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder

Het is nu nog ver weg, maar op 1 november 2013 ga ik met mijn lieve meiske naar Boudewijn de Groot, in mijn beleving de beste Nederlandstalige artiest ooit.
Om alvast in de stemming te komen, zal ik elke maandag een blog plaatsen waarin ik een nummer uitlicht.

We zijn beland in 1970, het jaar waarin de opkomstplicht voor verkiezingen wordt afgeschaft, waarin het Eurovisiesongfestival in Nederland wordt gehouden, waarin bekend wordt gemaakt dat the Beatles uit elkaar gaan en het jaar waarin Queen wordt opgericht.
In 1970 kwam Boudewijn de Groot met het nummer Verdronken Vlinder. "Zo te sterven op het water met je vleugels van papier" is maar een klein voorbeeld van de poëzie die erin zit. Een prachtig nummer, over de vrijheid die men zoekt, maar niet ziet dat hij deze al heeft. Prachtig verwoord! 
De clip is, net zoals bij Meisje van 16 , Meneer de President en Meester Prikkebeen, in het zwart-wit zonder al te veel gedoe, al zijn er nu wel "special-effects" bijgekomen. 
Vandaag de dag is de muziek van dit nummer rustiger geworden, wat de poëzie eigenlijk alleen maar nog mooier maakt. Schitterend gewoon!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten