Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zondag 14 juli 2013

Geocahing in Rotterdam (deel 2)

Wat is geocaching?
Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera. Klik hier voor uitleg van Geocaching d.m.v. een YouTube-filmpje met Nederlandse ondertiteling.

Met zijn hand-GPS (al voor 100€ verkrijgbaar) bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website www.geocaching.com. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat'). Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken. 


Je kunt HIER deel 1 lezen.
 
Daar lopen we dan, mijn vriendin en ik. 
(...) "Ja, ik voel wat!" en haal er een buisje uit. Uit mijn ooghoek zie ik dat er twee agenten naar ons staan te kijken. Heel onschuldig, op een afstandje, maar ze houden ons wel in de gaten. Nadat mijn meiske haar naam op het papiertje heeft geschreven, rol ik het op en stop het papiertje terug in het buisje. De twee agenten staan er nog steeds. Al doen we niks verkeerds, je voelt je toch een beetje bekeken. Het is toch geen milieuvervuiling hè?
"Zo, dit was nummer 17, toch?" "Klopt, we gaan als een speer!"
Op het moment dat ik terug naar het verkeersbord wil lopen, komen de twee agenten onze kant op. "Wat zijn jullie aan het doen?" De toon is geïnteresseerd, rustig, vriendelijk, beleefd. Een kort gesprekje volgt. Mijn vriendin legt uit wat geocaching is en de agenten stellen vragen. Wie kunnen er meedoen, hoe werkt het, wat heb je nodig.. Ik laat zien wat er in het buisje zit. 
"Ah, hartstikke leuk joh. Ik heb er nog nooit van gehoord. En dit doen ze dus overal in Nederland?"
"Niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld. Deze cache was dan nog simpel, voor anderen moet je graven, klimmen of met een bootje er naartoe varen." 
De agenten knikken geïnteresseerd. 
"En, dan weet u dat voor de volgende keer: als er hier mensen naar verkeersborden kijken en wat aan het zoeken zijn, weet u wat ze zoeken en waar het ligt."
De agent moet lachen. "Nou, gelukkig is het geen drugs. Nog een fijne dag"

Drugs, dat zou een leuk verhaal worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten