Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 24 juli 2013

Ik weet nog goed dat er een tijd was

Ik weet nog goed dat er een tijd was, dat het zo koud was in Nederland. Veel sneeuw, ijs, regen en een ontbrekende zon. Zo lang geleden is het niet geweest hoor, ik heb rijst in de kast staan die ouder is.
Maar goed, toen hoorde je men klagen over de kou. Het sneeuwde zo hard, de kachel moest zo lang branden, het is koud, de voeten zijn nat, het openbaar vervoer heeft vertraging, er was extra file, de auto was kapot.. Wat er ook gebeurde, het was niet leuk.
En zelfs toen de sneeuw wegging, bleef men klagen. De zon is er nog steeds niet, het is van dat saaie weer, er is geen zomergevoel, er zijn zoveel bloemen en pollen waarvan iedereen moet niezen, de grasmaaier maakt zoveel lawaai, de tram reed voor m'n neus weg omdat hij op tijd was (of jij te laat, maar dat wordt niet gezegd). 
Daarna werd het ook niet beter. Toen scheen ze zon eindelijk, maar was men nog steeds niet tevreden! Het is zo warm, zo benauwd, lekker weer terwijl je moet werken, te warm weer terwijl je vrij bent, te lang in de zon gelegen, zwembadje lek. Waar is die verkoeling nou, nu is het wel mooi geweest. 
Dat is het groepje van mensen die altijd klagen. Dan heb je ook mensen die klagen over de klagende mensen. Zij moeten niet zo zeuren dat het te koud, te warm, te droog of te nat is: dat is nou eenmaal de wereld en je moet maar het beste ervan maken. Van klagen wordt het immers ook niet beter.

En ik? Ik observeer en geniet van alles en iedereen. Er zijn is geen overstroming voor de deur en ik heb de tijd, dus wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen, haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten