Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 3 juli 2013

Slaan!

Zit je op internet en weet je niet wat je moet doen? Ga dan naar www.google.com en sla met je hand op het toetsenbord, klik het eerste woord aan dat Google adviseert en lees waar het over gaat. 

1. tro - trojka
Trojka (soms gespeld als Troika, Russisch: тройка) is een uit het Russisch afkomstig woord voor trio, een combinatie van drie elementen of drie personen die op enigerlei wijze samenwerken.
Nou, dat klinkt apart, maar de afbeeldingen een veel normaler beeld:  gekleurde flessen wodka.

2. hcem - HCEM

Hotel-, Congres en Evenementen Management
Toen ik sloeg, dacht ik dat er niks uit zou komen, laat staan wat uit het Nederlands! Het is een mbo-studie in Utrecht en Zwolle.

3. yuc - Yucatán
Yucatán (Yucateeks Maya: Lu'umil kuuts yéetel kéeh of Uuyut'aan) is een schiereiland tussen de Golf van Mexico, Straat Yucatan en de Caribische Zee. Het grootste deel valt onder Mexico, en is verdeeld in de deelstaten Campeche, Yucatán en Quintana Roo. Soms wordt het uiterste noorden van Belize en Guatemala ook tot het schiereiland gerekend. Zowel geologisch als cultureel verschilt Yucatán aanzienlijk van de rest van Mexico.
Een schiereiland dat zo'n drie keer in Rotterdam past. Geen schaamte dus dat ik niet van het bestaan af wist.

Zo leer je nog eens wat ;-)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten