Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

dinsdag 27 maart 2012

De Levensbloem

Maandag had ik op stage een opvanguur. Een docente was ziek en ik nam haar les over. Dat "overnemen" moet je niet al te letterlijk nemen: tijdens een opvanguur is het alsof je op de peuterspeelzaal zit. De leerlingen werken zelfstandig aan hun huiswerk of zijn aan het leren, maar meestal wordt er getekend en gepraat.
Maandag had ik op stage dus een opvanguur. Van de vorige opvanguren heb ik geleerd dat de leerlingen iets te doen moeten hebben, het maakt niet uit wat. Of het nou huiswerk, extra werk of gewoon iets leuks is. Ik had een afbeelding geprojecteerd en vertelde er wat over. De afbeelding was een levensbloem. Een simpele tekening die ontstaat als je cirkels tekent. Voor de leerlingen die geen passer hadden, liet ik een tekening met gekleurde vierkantjes zien, waar spiegeling en herhaling in zat.
En ja hoor, ze gingen lekker aan de slag en de les verliep rustig. Ik kan trots op mezelf zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten