Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 19 maart 2012

... verbindt ons allemaal

(Lees hier Deel 1)

Sommigen contaminaties zijn al zo algemeen aanvaard, dat ze niet echt meer fout zijn. Enkele voorbeelden:

Geaccepteerd: 
  • Bekritiseren
    ("beoordelen" x "kritiseren")
  • Met zich meebrengen
    ("met zich brengen" x "meebrengen")
  • Over het algemeen
    ("over het geheel" x "in het algemeen")
  • Per ongeluk
    ("bij ongeluk" x "per abuis")
  • Tussen de middag
    ("tussen de middaguren" x "in de middag")
  • Verzenden
    ("versturen" x "zenden")
  • Dat klopt als een bus
    ("dat sluit als een bus" x "dat klopt als een zwerende vinger")

Hoera hoera, deze zijn dus zo ingeburgerd, dat je ze gewoon zonder blikken of blozen kunt gebruiken.

Voor de oplettende kijker (lezer): "Klopt als een bus" staat er twee keer in. Een keer bij de ingeburgerde en een keer bij de geaccepteerde. Tja, Wikipedia kun je niet altijd vertrouwen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten