Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

donderdag 29 maart 2012

Gay Away

Vandaag liet iemand mij een artikel lezen over homoreizen. Met een vliegtuigmaatschappij kon je naar Florida reizen en had je een georganiseerde vakantie. Dan had je een homohotel, homocafe's, homozwembaden, noem maar op!
Dat kwam nogal discriminerend op mij over. "In dit zwembad mag je zwemmen en in dat hotel mag je slapen, maar op andere plekken ben je niet gewenst." Het stond er niet, maar ik kon het haast tussen de regels doorlezen.

Ik heb een site gevonden die deze reizen aanbiedt (www.gayaway.nl). Na een beetje te hebben geneusd op de site, begrijp ik ze iets beter. In landen als Egypte, Israël en Thailand kun je niet openlijk gay zijn. Mocht ik de behoefte krijgen om daarheen te reizen, dan  zou ik zeker in een homovriendelijke buurt willen verblijven. Maar een homovriendelijke buurt vind ik iets anders dan een homobuurt. Neem even Rotterdam als voorbeeld: de meest homovriendelijke studentenstad van Nederland. Sowieso ben je dan nog in Nederland, en daar wordt homoseksualiteit geaccepteerd (uitzonderingen daargelaten), en in een cultuurrijke stad kun je zeker openlijk homoseksueel zijn. Oftewel: zo ongeveer heel Rotterdam is een homovriendelijke buurt. Ik moet hier wel bij melden dat er bepaalde wijken, met name in het zuiden, minder geschikt zijn om overdreven gay 's nachts over straat te lopen, maar daar is het sowieso al niet te veilig. De homobuurt is in het autovrije centrum (onder andere de Schiedamsedijk en de Van Oldbarneveltstraat), met meerdere homokroegen en andere uitgaansgelegenheden. 
Maar hoe dan ook, als lesbienne zou ik in een homo-onvriendelijk land het appreciëren om in een homovriendelijke buurt te overnachten, maar om nou meteen in een homobuurt gedumpt te worden.. Nou nee!
Überhaupt zou ik zo eigenwijs zijn om mij niks van die "homoscheidingslijnen" aan te trekken. Lekker ongegeneerd zoenen, met m'n handen stevig mijn vriendin beethouden, expres in een minder vriendelijke buurt. Kijken of ik voor opschudding kan zorgen. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten