Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

donderdag 10 januari 2013

Het Gala - deel 1

Volgende week donderdag is er voor de klassen 3 Vmbo een gala, als introductie op de PTA's*. Elke leerling neemt een hapje mee van thuis. De hapjes komen op tafels: elke klas een eigen tafel. De klas met de mooiste tafel, krijgt een prijs. Wat die prijs is, blijft nog even geheim. Na het diner kan er gedanst worden.
Of ik erbij wilde zijn, vroeg mijn begeleider. Mij leek het wel leuk, zo'n speciale avond waarin iedereen in het net kwam. Er zouden ook vegetarische hapjes zijn, niet iedereen maakt iets met vlees. 
Later, op weg naar huis, vroeg ik me af wat ik die dag aan zou trekken. Gala, een feest waarbij de mannen in pak komen en de dames lange, chique jurken dragen. Ik heb een jurk, twee zelfs, en een tuniek. Als ik een jurk aan zou trekken, zou het de zwarte worden, die is netter. Helaas passen daar mijn net-niet-helemaal-schone-sneakers daar niet zo mooi onder. Een nette broek met witte blouse, rode stropdas en colbertje dan maar? Daarbij zouden de schoenen niet zo opvallen. Maar een gala, daar dragen de vrouwen eigenlijk een jurk..
Dubbend zat ik in de trein, thuis hakte ik de knoop door: ik ging voor de stropdas. Het jurkje bewaarde ik voor vrienden en familie en ik hoefde mij minder zorgen te maken om schoenen. 
Toch knaagde het aan mij: wie gaat er nou weer in schoenen van Adidas naar een gala? Zelfs de jongens zouden dat niet doen, waarom ik dan wel, als docente? Er zit niks anders op: schoenen kopen. Maar, als ik dan toch nette schoenen ga halen, wil ik wel dat ze bij mijn jurkje passen. Mijn gevoel voor schoenmode is ongeveer net zo goed als het onderscheiden van kleuren voor honden, dus ik vroeg het aan mijn medestudenten. Telefoons met schoenenwinkels verschenen er. "Miek, een klein hakje, dat kan toch wel?" "Kijk, als je een enkellaarsje doet, kan dat zowel bij een broek als bij een jurk." "Zwart is goed, maar geen huidkleurige panty hoor, dat kan echt niet! Iets met een motief of grijs of zo, dat is prima." "Zwarte enkellaarsjes zijn goed, die passen overal bij." "Ja, maar je kunt ook voor felrode gaan, dan heb je iets opvallends."
Kortom: van het weekend ga ik met mijn vriendin schoenen kopen. Ben benieuwd wat er wordt en hoe ik er volgende week uitzie..

*PTA: Programma Toetsing en Afsluiting, ook bekend als de Schoolexamens, afgekort tot SE

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het bijna jammer dat ik niet mee mag naar het gala, ik had het wel willen zien =)

    BeantwoordenVerwijderen