Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 16 januari 2013

Favoriete films - The Prestige

Ik heb verschillende soorten favoriete films. Per categorie kan ik wel wat noemen. DE favoriete film is moeilijk te zeggen, omdat ze zo verschillend zijn. 

Raise your Voice - muziekfilm. 
Wil je iets waar je niet te veel voor hoeft na te denken, maar wil je geen domme film zien, dan is dit een aanrader. Het is geen goed doordacht verhaal, hoewel ik het einde van de film niet verwachtte. Let op: het is wel een beetje een film voor meisjes.

Stick it - sportfilm.
Hoewel wikipedia deze film tot de categorie comedy/drama bombardeert, wil ik het een sportfilm noemen. Het gaat over een rebelse meid, Haley, die na een straf van de jury naar turnkamp moet. Als je je even over die gekke uitspraak heen zet, is het een leuke film met geweldige turnelementen en een leuk verhaal.

Fargo - "waargebeurd"
Hier heb ik al eerder een BLOG over gepost.

The Descent - Britse Horrorfilm
Zowel deel 1 als deel 2 raad ik van harte aan. Ik wil zeggen dat het bloederige wel meevalt, maar ik weet dat ik dan op een gegeven moment lieg. Ook over deze film heb ik al een BLOG geschreven. 

The Mist -  Amerikaanse Horrorfilm
Eigenlijk vind ik dit niet de beste film. Het verhaal is matig, een tikkeltje ongeloofwaardig zelfs. Waarom ik deze film er toch tussen zet, is vanwege het einde. Ik heb serieus nog nooit zo erg met een persoon meegeleefd.

The Sixth Sence - Bovennatuurlijke thriller
I see dead people is misschien wel een van de bekendste zinnen uit een film. Een geweldige plottwist, veel spanning en zeer weinig bloed. Echt een aanrader.

Silence of the Lambs - Amerikaanse thriller
Opnieuw: geweldig script, goed acteerwerk, geniale plottwist. De film houdt je in spanning: je zit of op het puntje van je stoel, of je zit weggedoken achter je kussen. Deze film bestaat uit vier delen (Red Dragon, Silence of the Lambs, Hannibal en Hannibal Rising), waarvan dit echt de beste is.

Loft (België) - Vlaamse Thriller
Dit is echt een film die je in spanning houdt. Een film met geregeld flashbacks, zonder dat het lastig is om de tijd te plaatsen. Tot in de laatste minuut weet je niet wat er gebeurd is en wat er gaat gebeuren. Een thriller die door de spanning, het denken en de lage mate van agressie, zijn eer aandoet.

The Prestige - Mysterie/Drama
Zeer, zeer mooi verhaal. Zonder twijfel is dit toch wel mijn favoriete film. Goed gefilmd, goed script, prachtige plottwist (en wel meer dan een), geweldig geacteerd. Een film waar je in wordt gezogen en waar je nooit meer uit komt. Eigenlijk zou je hem twee keer moeten zien: een keer voor het verhaal en een dag later om het beter te volgen. Ook de tijd waarin het zich afspeelt, rond 1900, is prachtig in het decor en de kostuums verwerkt. Een film met een beetje spanning en een tikkeltje angst, maar ook goed geschikt voor de mensen die geen liefhebber van horror en thriller zijn.






1 opmerking:

  1. Gisteren samen The Prestige gekeken, en inderdaad: Geweldig! Ben er nog steeds helemaal in de war van. Heeft indruk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen