Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 23 januari 2013

Het Gala - deel 2

In deel 1 beschreef ik de aanloop naar het gala. Hoe zag ik eruit, wat vond men er van en wat gebeurde er allemaal? Hier een kort verslag.

De aanloop
Met mijn meiske ging ik naar het winkelcentrum, op zoek naar zwarte schoenen. Laarsjes, om precies te zijn, het liefst tot de enkel.  Schoenenwinkel in, laarzen bekijken, passen, terugzetten, winkel uit. Winkel in, laarzen bekijken, prijzen bekijken, winkel uit. Winkel in, laarzen bekijken, maten bekijken, winkel uit. Schoenenwinkel in, laarzen bekijken, passen, terugzetten, winkel uit.
Best vermoeiend, zoveel kijken zonder te kopen. We gingen een kledingwinkel in en zagen een beigekleurig colbertje. 
"Wat voor broek moet hierbij? Een spijkerbroek vind ik niet echt staan."
"Een bruine, ik zal wel voor je kijken."
Gevolg: colbertje, bruine broek, streepjesshirt, maar geen schoenen. We gingen nog wat andere winkels in, maar er wat niks geschikt. Gelukkig mocht ik de laarzen van mijn vriendin lenen.

Het gala
Direct van de hogeschool ging ik naar stage. Bruine broek, streepjesshirt, colbertje en mijn wit/zwarte gympen. De laarzen zaten in mijn tas en zou ik op stage aantrekken. 
Ondanks de sneeuw en de winterdienstregeling van de NS, had ik geen seconde vertraging en kwam keurig op tijd aan.
Schoenen uit, laarzen aan, kijken hoe de leerlingen binnenkomen. De heren waren prachtig: vrijwel allemaal in pak (in ieder geval een blouse met nette broek, sommigen nog met stropdas en/of colbert) en mannelijke geurtjes op. De vrouwen, tja.. "gala" is schijnbaar hetzelfde als "cocktail", want de jurkjes waren laag en de hakken waren hoog. De meeste jurkjes waren zwart, sommigen hadden meer kleur aan.
En dan nog de vraag van de avond: "Mevrouw, waarom heeft u geen jurk aan?"
"Dan ben ik te sexy, dit is al vrouwelijk voor me. De komende maanden zie je me weer op mijn sneakers hoor!"

2 opmerkingen:

  1. Ik ben wel boos op jou hoor, ik heb nog steeds geen foto's gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik de foto's via de mail krijg, mag jij ze als eerste zien :-)

      Verwijderen