Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 10 oktober 2011

Aftellen: het rijtje afmaken (2)

Gisteren plaatste ik een lijstje met allerlei soorten seksualiteit. Ik voeg er weer een paar toe.

Dat zijn er toch aardig wat! De vraag die bij mij opkomt, is of alle vormen "natuurlijk" zijn. Neem pedofilie, ik kan me voorstellen dat je hartstikke gek op een baby wordt als je er eentje ziet, maar het zou bij mij niet opkomen om er erotische handelingen mee te verrichten.Ik begrijp ook waarom het strafbaar is, een kind kan nou eenmaal niet goed aangeven of hij/zij het prettig vindt. En ook al kon het kind dat wel, dan wordt het niet aangegeven, omdat ze zo jong zijn: de volwassene heeft veel invloed op het kind. 
Bij efebofilie ligt het aan de situatie. De jongere, tussen de 12 en 16 jaar, kan beter aangeven wat hij/zij prettig vindt en ontwikkelt zijn/haar eigen seksuele voorkeur. Laten we even aannemen dat het meisje 14 is en de jongen 24. Tien jaar verschil klinkt nu heel veel, maar wat is nou 50 en 60 jaar? Het meisje kan heel volwassen overkomen, zowel qua uiterlijk als qua innerlijk. 

Bibliofilie en interseksualiteit heb ik niet aan het rijtje toegevoegd, omdat het niet bepaald te maken met gevoelens heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten