Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 28 oktober 2011

Het einde van Wiskunde&Cultuur 2-1

Voorbij, over en uit, ik heb gedaan wat ik moest doen. Het was leuk, dat zeker, hoewel er ook vermoeiende stukken in zaten. Een korte evaluatie. 



Kerkje in GeoGebra
WC van MH., de vrouw die ook vakdidactiek geeft (ik zal niet meer verwijzen naar "Mag ik slaan?"). Iedere vrijdag van 10.30 tot wanneer het genoeg is, zo rond 12.30-13.00. In de zeven weken dat we les hadden, hebben we het gehad over perspectief. Denk hierbij aan eenpunts- tweepunts- en driepuntsperspectief, waar je vluchtpunten en verwerkingspunten zitten en dan nog wat over je oog, de zichtcirkel en distantiecirkel. 
Pittig? Mwuah, een beetje, het was goed te doen. Gewoon naar de lessen komen (deze waren ook verplicht), en de pakketjes lezen. Dat waren de zes hoofdstukken: een hoofdstuk per les. Dan nog de opdrachten maken: logboeken tikken, tegeltjes en een kerk in perspectief tekenen met GeoGebra, een werkblad ontwerpen en dan ben ik er wel met de wekelijkse opdrachten. 
Is dat dan alles? Nee, er waren ook nog twee presentaties. Drie, eigenlijk. 
De eerste ging over het boek "De stelling van de papegaai". Iedere student, solo of duo, leest een hoofdstuk uit dit boek en vertelt welke wiskunde erin stond.



SketchUp
De tweede was de posterpresentatie, die ik vandaag had. Dit kun je zien als een samenvatting, een toepassing, van wat je in deze cursus hebt geleerd. Drie afbeeldingen van verschillend perspectief, waarvan er eentje per se driepunts moet zijn. De anderen kunnen dan een eenpunts, tweepunts of non-voorbeeld zijn. Op de afbeeldingen moest je toepassen wat je had geleerd, dat betekent: lijnen doortrekken, snijpunten vinden en cirkels tekenen.
De derde was de Architectuurpresentatie, deze had ik ook vandaag. In groepjes van twee of drie zocht je een gebouw uit en bouwde deze in SkechUp. Verder zoek je nog wat informatie over dit gebouw en de architect en dat vertel je.
Al met al heb ik aardig wat moeten doen, maar ik vond het nuttig en heb veel geleerd. En, het belangrijkste:
Ik vond het leuk =D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten