Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 17 oktober 2011

Things to do: Maandag

Wel, het is maandagavond, bijna nacht. Ik heb deze dag goed besteed, al zeg ik het zelf. Niet alleen heb ik een vak af, ik heb ook nog boodschappen gedaan en gekookt (en twee borden gesloopt, maar ik ga het alleen hebben over de goede dingen).
Vandaag heb ik gewerkt aan Vakdidactiek 2A. De uitreiking van de Propedeuse viel tijdens deze les, waardoor er wat mensen achterliepen. Deze achterstand heb ik vandaag weg kunnen werken. Ik heb 7 pagina's aan mijn logboek toegevoegd. Daarin staan de opdrachten, en die gaan over een hoofdstuk uit de onderbouw dat gemaakt moest worden. Waar zitten de moeilijkheden, zou je opgaven aanpassen of iets toevoegen, zijn er zaken waar je rekening mee moet houden?
Voor de gein plaats ik hier een stukje. Over een paar weken moet ik het document digitaal inleveren en dat programma controleert op plagiaat. Ik zou het wel humor vinden als hij naar mijn eigen site verwijst!

- Het hoofdstuk Lengte, omtrek, oppervlakte gaat vooral om meetkunde. Ook komt er eenvoudige algebra (een kruistabel) aan bod.  
- De instapparagraaf laat zien dat het hoofdstuk over omtrek en oppervlakte gaat. Er is geen instapprobleem. De kennis is nieuw en er wordt dus niet opgefrist. De opdrachten uit dit hoofdstuk zijn maakopdrachten en beïnvloeden niet echt de motivatie. Het helpt wel dat het niet zoveel opdrachten per paragraaf zijn.

Hoe dan ook, dit is nu mijn lijstje:
+ Probleemaanpak
- opgaven nakijken
- maken tot en met opgave 56
+ Diversiteit in de School
- notulen doorlezen
- tips opzoeken
+ Gebarentaal
- gebaren leren (dvd en het boekje)
+ Didactisch Practicum
- de vier hoofdstukken lezen en belangrijke dingen onderstrepen
+ Vakdidactiek 2A
- lesvoorbereiding van een heel hoofdstuk maken
- "vlaggen" zetten bij bepaalde opgaven (inclusief uitleg)
- logboek digitaliseren
+ Wiskunde&Cultuur 2-1
- Architectuur opdracht voorbereiden (PowerPoint maken?)
- Poster opdracht maken
- Logboek bijhouden
Morgen ben ik er weer! =D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten