Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zondag 23 oktober 2011

Things to do: het weekend

Het is weekend, de laatste dagen van mijn vakantie zijn ingegaan. Van mij mogen er nog wel een paar dagen aan vastgeplakt worden, het is echt veel te snel gegaan. Gelukkig heb ik redelijk veel aan school gedaan, dan verlaagt de druk.
Het meest trots ben ik op het feit dat ik Vakdidactiek helemaal heb bijgewerkt. Het was een aardige klus, zeker als je je bedenkt dat ik ongeveer een week achter liep. Ook heb ik alles meteen gedigitaliseerd, dat gaat tijd schelen in de toetsweek, als alles ingeleverd moet worden.
Ook ben ik blij dat ik de "normale"opdrachten van Wiskunde&Cultuur af heb. Ze moeten nog nagekeken worden, maar daar heb ik vertrouwen in. Ik moet nog de posterpresentatie voorbereiden, maar dat komt woensdag wel. Het is vooral tekenen op uitgeprinte afbeeldingen, en ik weiger die thuis uit te printen. Dat doet mijn vader wel op school. Ook moet de architectuuropdracht nog verder uitgewerkt worden, maar dat is niet zoveel werk. Het is mijn taak om wat informatie over de architect te verzamelen: dat zal niet veel meer tijd in beslag nemen dan een uurtje. Met mijn groepje (R. en T.) moet ik nog overleggen hoe de presentatie precies in elkaar gezet wordt en hoe het gebouw in SketsUp is gebouwd. Dit gebeurt dinsdag op school wel, denk ik.
Wat heb ik dan dit weekend gedaan? Ik zit nu bij mijn lieve vriendinnetje en heb een van de vier hoofdstukken van Didactisch Practicum doorgelezen en Gebarentaal geoefend. Het klinkt ongeveer zo: "Miekie, ik ga je zo wel aan je schoolwerk zetten, anders heb je niks gedaan en dan denk ik dat het mijn schuld is!" "Oke lieffie, maar ik wil eerst deze puzzel afmaken."

Zo ziet mijn lijstje er nu uit:
Hoe dan ook, dit is nu mijn lijstje:
+ Probleemaanpak
- opgaven nakijken
- maken tot hoever ik wil
+ Diversiteit in de School
- notulen doorlezen
- tips opzoeken
+ Gebarentaal
- gebaren leren (de dvd)
- gebarentaal leren (het boekje)
+ Didactisch Practicum
- Hoofdstuk 1 lezen en belangrijke dingen onderstrepen
- Hoofdstuk 2 lezen en belangrijke dingen onderstrepen
- Hoofdstuk 3 lezen en belangrijke dingen onderstrepen
- Hoofdstuk 6 lezen en belangrijke dingen onderstrepen
+ Vakdidactiek 2A
- lesvoorbereiding van een heel hoofdstuk maken
- "vlaggen" zetten bij bepaalde opgaven (inclusief uitleg)
- logboek digitaliseren
+ Wiskunde&Cultuur 2-1
- Architectuur opdracht voorbereiden (PowerPoint maken?)
- Poster opdracht maken
- Logboek bijhouden

Ik ga nu verder met het leren van gebarentaal en dat saaie boek van DP lezen. Nog een fijne vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten