Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zaterdag 8 oktober 2011

Aftellen: Objectum-seksueel

Gisteren had ik het over een panseksueel. Voelde die zich nou ook aangetrokken tot voorwerpen, of was dat weer wat anders? Ik twijfelde en ben het gaan opzoeken. Het blijkt dat, als je verliefd wordt op een voorwerp, je objectum-seksueel bent. Weer wat geleerd!

Een relatie met een hek, een auto, een laptop of een ander voorwerp, voor een objectum-seksueel is het de normaalste zaak van de wereld. De personen in kwestie, meestal vrouwen, ontkennen dat het om een fetish gaat, een object om seksueel opgewonden te raken.
Voor een objectum-seksueel gaat de relatie met een voorwerp namelijk verder dan enkel seks; ze geloven dat het object een ziel heeft en houden er oprecht van.

Er hoort ook een stukje film bij, waarin je een vrouw ziet die een relatie heeft met een kermisattractie:
Ik vond het eigenaardig om te zien. Kan ze ook verliefd worden op mensen of zijn het echt alleen voorwerpen? Is het aangeboren, aangeleerd (door een afstandelijke vader heeft ze misschien geen menselijke liefde gekend) of is het een soort stoornis (zo werd er over Asperger gesproken). 
Wat ik wel heel mooi vond, was dat haar moeder zei dat ze het accepteert, omdat het haar dochter is en ze houdt van haar. De voorwerpen doen haar geen (emotionele) pijn, ze zeggen niks gemeens.. Haar dochter vindt er steun in.
Wat ik ook mooi vond, was hoe de vrouw over haar geliefde, de kermisattractie, sprak. Het is niet alleen een seksuele aantrekkingskracht, ze vindt het ook een mooi object. Vol bewondering en detail zei ze wat ze mooi aan hem vond. En dat is wat liefde hoort te zijn: niet alleen de seksuele aantrekkingskracht, ook van het object (of het nou een persoon of een voorwerp is) houden en blij worden van zijn aanwezigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten