Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

donderdag 29 september 2011

Aftellen: Een homoseksuele leerkracht (2)

Klacht homoseksuele leraar bij CGB
Een homoseksuele basisschoolleraar heeft een klacht ingediend bij de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) om te voorkomen dat hij om zijn geaardheid wordt ontslagen. De gereformeerde school in Oegstgeest waar de man werkt, heeft hem geschorst en dreigt met ontslag.

Volgens homobelangenorganisatie COC is de seksuele voorkeur van de leraar de enige reden voor zijn schorsing.

De leraar hoopt door het aanvechten van zijn zaak ook de situatie voor andere homoseksuele docenten op confessionele scholen te verbeteren. Het is de eerste keer dat een homoseksuele leraar in het openbaar zijn ontslag aanvecht.

De school wil niet inhoudelijk op de zaak reageren.


Dit vind ik echt heftig nieuws! Deze leraar voelde zich blijkbaar wel op z'n gemak op deze basisschool, anders kom je niet uit de kast. Het was een gereformeerde school en hebben het dus niet zo op homoseksuelen, maar blijkbaar voelde hij zich er zo veilig en vertrouwd, dat hij er toch voor uitkomt dat hij op mannen valt. Tenminste, ik neem aan dat hij er zelf voor uitkwam, want hoe moet de school het anders weten? Sociale websites doorzocht, zijn agenda doorgebladerd, naar zijn huis achtervolgd, de telefoon afgeluisterd? Hoe dan ook, hij is homo en de schoolleiding weet het. Dat is dan schijnbaar een reden om iemand te schorsen en zelfs te ontslaan. 
Groot gelijk dat deze leraar een klacht heeft ingediend. Dit verdient aandacht, want het is toch te gek voor woorden dat je in Nederland om je seksualiteit ontslagen kunt worden!

1 opmerking:

  1. Inderdaad heftig. Ik hoop dat hij zijn gelijk krijgt, maar ik vrees dat hij zich op die school lang niet zo prettig meer gaat voelen... :-(

    BeantwoordenVerwijderen