Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

dinsdag 27 september 2011

Aftellen: In de gevangenis

Ik vond een opmerkelijk krantenartikel over een moordenaar en een verkrachter die in de gevangenis willen samenwonen. Ze hebben elkaar daar ontmoet en zijn daar ook getrouwd. Nou ja, lees het zelf maar:

Drievoudig moordenaar (51) en verkrachter (26) willen gaan samenwonen in cel© belga

Heel vreemd verzoek van twee gevangenen in Leuven-Centraal. Drievoudig moordenaar en travestiet Rik Debrabandere (51) en zijn echtgenoot, verkrachter Mike Vandamme (26), willen gaan samenwonen in een cel. Een jaar na de omstreden trouwpartij van het homopaar in de gevangenis willen ze nu 's nachts samen in een cel slapen. Bij hun officieel verzoek stak een medisch attest dat Debrabandere best niet alleen slaapt. De directie heeft nog geen beslissing genomen. Dat meldt de krant Het Laatste Nieuws.
Debrandere is geen doetje. Hij kreeg in 2001 levenslang voor drie krankzinnige moorden, gepleegd in drie landen en op drie maanden tijd. Zijn 25 jaar jongere man Mike Vandamme is veroordeeld voor verkrachting. Toen ze vorig jaar trouwden, had koele killer Rik Debrandere zich zelfs als zijn vrouwelijke alter ego Erika verkleed. Hun huwelijk werd toen geconsumeerd in de bezoekersruimte.

Attest
Sinds kort zitten ze in aanpalende cellen. Ze mogen tot kwart voor acht 's avonds samen in een cel zitten. Nu wil het homokoppel nog verder gaan. Ze willen ook in hetzelfde bed slapen en daarvoor hebben ze een officieel verzoek bij de directie ingediend. Helemaal te gek om los te lopen is het doktersattest dat bij dat verzoek steekt. Dat stelt dat de medische toestand van Debrabandere van die aard is dat best iemand bij hem in de cel verblijft. Het liefst van al zijn Mike natuurlijk.

Bron.

Een apart verhaal, als je het mij vraagt. Het lijkt mij ook raar om mee te maken. Je bent een travestiet en een moordenaar, je wordt tot levenslang veroordeeld en daar zit je dan: in de gevangenis. Ergens zit er dan iets mis in je hoofd, want je pleegt niet zomaar drie moorden. Dan vind je iemand waar jij wel interesse in hebt, en het is wederzijds. Dat lijkt me al lastig, want 1) het is een mannengevangenis, maar het meerdendeel op vrouwen valt, 2) je kunt je liefde niet zomaar uiten, want het is nog steeds een gevangenis, voor je het weet ben je het mikpunt van pesterijen.
Maar ja, ze hebben hun liefde geuit en zijn getrouwd, nu willen ze nog samenwonen. Mocht het verzoek worden goedgekeurd, ben ik benieuwd of er meer hetero- en homoparen gaan samenwonen.

2 opmerkingen:

  1. Sowieso vind ik dat gevangenen veel te veel mogen tegenwoordig, en gevangenissen vind ik ook te luxe. Kom op, ze zitten niet voor niets gevangen, het begint steeds meer op een viersterrenhotel te lijken :-P
    Ik vind dit dus ook echt bizar. Een moordenaar en een verkrachter die met elkaar trouwen vind ik al gruwelijk, of het nu een homo- of heterostel is. Wie weet wat voor slechte invloeden ze nog op elkaar hebben. En dan willen ze ook nog samenwonen in de cel? Prima, maar wat mij betreft komen ze er dan van hun leven niet meer uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat een persoon die iemand heeft vermoord (vermoorden dus, niet "tot doodslag brengen") ook nooit vrij mag komen. De persoon heeft zijn daad voorbereid en het bewust gedaan. Heeft hij spijt? Ja, dat had hij moeten bedenken voor hij iemand van zijn/haar leven beroofde!

    BeantwoordenVerwijderen