Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zaterdag 24 september 2011

Aftellen: seksuele voorlichting

Op de middelbare school, de basisschool en soms zelfs de peuterspeelzaal: overal wordt seksuele voorlichting gegeven. Over wat seks precies is, dat het fijn moet zijn en geen verplichting, welke ziektes er zijn en hoe deze  te voorkomen. Ook lichtere zaken komen aan bod, over wat de puberteit inhoudt en wat liefde is.
Zo af en toe, als je op een ruimdenkende school zit, kan het ook nog gaan over homoseksualiteit. Over het algemeen gaat het dan over wat homoseksualiteit inhoudt en dat het normaal is. Maar gebruik over condooms, een beflapje, glijmiddel, daten, ontmoetingsplaatsen of ziektes die vaker bij homo's voorkomen (denk aan Aids) wordt nauwelijks gesproken.
Wat vind ik daar nou van? Ergens vind ik de uitleg, de voorlichting, niet volledig. Aan de andere kant: als 10% van de klas slechts homo is, twee kinderen per klas dus, is het ook wel aan de overbodige kant om het uitgebreid te hebben over voorlichting voor homoseksuelen, als de meerderheid er niks aan heeft.
Het belangrijkste vind ik dat er gewoon aandacht aan seksualiteit wordt besteed. Over liefde, seks, loverboys, ziektes en voorbehoedsmiddelen, voor wie dan ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten