Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 14 september 2011

Leidt homoseksualiteit tot betere cijfers?

Vaak wel, want uit een grootschalig Amerikaans onderzoek blijkt dat homoseksuele studenten betere resultaten behalen dan heteroseksuele mannen. Lesbiennes doen het even goed als heteroseksuele studentes, terwijl biseksuele vrouwen juist slechter scoren.


Studie belangrijker
Meer dan veertigduizend studenten deden mee aan het onderzoek, waarvan de resultaten vorige week werden gepubliceerd in het Amerikaanse tijdschrift Economics of Education Review. Daaruit blijkt dat homoseksuele studenten meer belang hechten aan hun studie dan hetero’s. Ze halen hogere cijfers en doen vaker bestuurswerk of ander vrijwilligerswerk.


Biseksuele studentes
Ook biseksuele en lesbische vrouwen zijn erg actief in het studentenleven, maar betere resultaten halen ze niet. In vergelijking met heteroseksuele vrouwen besteden biseksuele studentes veel minder tijd aan hun studie. Ze zijn minder tevreden met hun opleiding en vinden deze ook minder belangrijk.


Bron.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten