Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 2 september 2011

De Introductie

De afgelopen week was ik op de Hogeschool voor de introductieweek van de Lerarenopleiding. Het waren een paar leuke, maar zeer vermoeiende dagen. Hoewel de introductie zelf op dinsdag begon, was ik maandag al op school voor de laatste voorbereidingen. Nog even de laatste dingen bespreken en spullen in de kratten doen. Iedere toekomstige klas had twee tweedejaars als begeleider. Een van die begeleiders was ik dus. Dinsdag was ik voor achten op school, en vertrok zo'n twaalf uur later. In al die uren heb ik de klas van collegezaal naar lokaal begeleid, ze de school laten zien en nog veel meer. Van de 4e naar de 7e terug naar de 4e naar de 8e en weer naar de 4e om koffie en siroop rond te brengen. En nee, niet met de lift: gewoon rennend de trap op, er is nog meer te doen! Om vijf uur was de groep weg, en kon ik het lokaal opruimen en even rustig ademhalen. Wat eten, de dag nabespreken en even een spelletje op de computer spelen met daarna het lang verwachte keuzevak "Gebarentaal bij Intake". Echt hartstikke gaaf, gezellig en leerzaam: vol enthousiasme en opgewektheid kwam ik dan ook thuis.
Woensdag was een kortere dag, van half 9 tot 2. Weer de groep van lokaal naar collegezaal brengen. De studenten hebben wel gemerkt hoe rommelig de Hogeschool kan zijn. Dinsdag zaten we in een ruim lokaal op de 6e etage, naast het andere lokaal waar de eerstejaars studenten Wiskunde. Dat kon schijnbaar de volgende dag niet, aangezien we toen in een gloednieuw, kleiner lokaal zaten. De groepen waren ook niet goed ingedeeld, waardoor ik met ruim 30 studenten zat, terwijl er in de andere klas slechts tien waren. Maar ja: na een namenspel, een lesje drama en veel informatie, was het wel weer genoeg en liet ik ze gaan. 
Donderdag, half 9: we hoorden het lokaal op de 6e etage weer te hebben, maar daar zat een docent een keuzevak te geven. Wat nu, wat nu? Het hoofd van de introductie was er nog niet, anderen probeerden haar te bellen, overleggen, overleggen... Uiteindelijk moest heel de afdeling wiskunde, ruim 40 man, in een lokaaltje zitten om een film te kijken. Ondertussen ook nog naar de fotograaf en een vervanger zoeken voor de Rotterdam Route, omdat ik er echt de kracht niet meer voor had om die te lopen. Elke stap was een stap te veel. De film bespreken, nog meer informatie en gezelligheid en toen de RR, met vervanger. Ondertussen ruimde ik het lokaal op en nam pauze.
Het buffet en het feest was echt hartstikke gezellig! Ik heb een weddenschapje gewonnen (dat ik de 5x5x5 kubus in tien minuten op kan lossen) en een lange tijd bij de garderobe gezeten/gestaan en me rot gelachen met M., ook van wiskunde. Allemaal grapjes die eigenlijk niet grappig zijn, maar waar we toen de humor van inzagen. Denk aan "staat hij aan?" "Ik ga er even bij zitten" "heel veel" en objecten als papier, water en koekjes. Nou ja, het was hartstikke leuk en daar gaat het om!

Al met al waren het een paar vermoeiende, maar wel zeer leuke dagen met gezellige mensen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten