Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 19 september 2011

Aftellen: wees een man!

Donderdag plaatste ik dit feit:
• Heterojongeren hechten aan authenticiteit en hebben respect voor mensen die open zijn over hun homoseksualiteit. 
Tegelijkertijd moeten homo’s zich mannelijk gedragen en lesbo’s vrouwelijk. Homo’s die zich vrouwelijk gedragen zijn volgens hen ‘nep’ en niet zichzelf.
Dus als je homo bent en een beetje aan de vrouwelijke kant, dan schijn je dus niet jezelf te zijn! Je moet dus een masker op om "jezelf" te zijn, paradoxaal genoeg. Wees een man!
Maar.. Wat is eigenlijk "mannelijk" gedrag? Loop je dan in een footballjack en praat je over vrouwen terwijl je bier drinkt? Of draag je een broek die van je reet zakt, zodat iedereen je dure-merk-boxer ziet, en heb je streepjes in je wenkbrauw en een diamanten oorbel en noem je vrouwen je "bitch"? Of heb je alleen vieze, afgedragen kleren en heb je een baard omdat je te lui bent om je te scheren? 
Hoeveel heteromannen doen hun "leider" na, wie die leider (vriend, vader, de "coole gast" van buiten) ook mag zijn, om maar geaccepteerd te worden, een beetje waardering te krijgen, het gevoel hebben erbij te horen. In plaats van een beetje begrip te tonen voor de homo's, dat het moeilijk is om je draai te vinden, worden ze bestempeld als "fake". 
Leer jezelf en anderen eens te waarderen om wie ze zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten