Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 21 september 2011

Aftellen: Don't Ask, Do'nt Tell

In december plaatste ik de blog "Don't Ask, Don't Tell", waarin ik onder andere meldde dat er op 22 december 2010 president Obama officieel tekende voor de afschaffing van het DADT-beleid. En vandaag, net geen negen maanden later, is dit beleid dan ook daadwerkelijk afgeschaft! 

NRC-Next meldt er het volgende over:
Afgelopen nacht, om 1 minuut na middernacht, werd het Don’t Ask Don’t Tell-beleid in het Amerikaanse leger officieel afgeschaft. Na achttien jaar ‘niets vragen en niets vertellen’ mogen homoseksuelen en lesbiennes die in het leger dienen, nu eindelijk openlijk voor hun geaardheid uitkomen.

In Vermont trouwde een marineofficier direct na de opheffing zijn partner waar hij al elf jaar mee samen was. En deze soldaat op missie greep het moment aan om zijn vader te bellen en hem eerlijk te vertellen dat hij homo is. De jongen is – begrijpelijk – erg zenuwachtig, maar gelukkig lijkt zijn vader het goed op te nemen.
Dezelfde soldaat maakte al meerdere filmpjes over homoseksualiteit en het Amerikaanse leger. Tot vannacht nog altijd anoniem.Ook het moment waarop hij uit de kast kwam tegenover een van zijn collega’s, heeft hij vastgelegd.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten