Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

dinsdag 20 september 2011

Aftellen: hoe date je?

Soms dan denk je ergens niet over na, omdat het voor jou niet logisch is om mee te maken. Zo had ik bijvoorbeeld nooit nagedacht hoe vervelend het was om in een rolstoel naar school te moeten (of om überhaupt de deur uit te gaan!), tot ik er zelf in zat.
Zo hebben velen niet nagedacht, lijkt me, hoe een homoseksueel zijn/haar vriend/vriendinnetje vindt. Als je kijkt naar de middelbare school, zijn er aardig wat stelletjes. Simpel, "gewoon" gevonden binnen de muren van hun leerplek. Op latere leeftijd kent men hun metgezel van het werk, een gezamenlijke hobby of iets in die richting.*
Als homoseksueel kan het eng zijn om zomaar op iemand af te stappen. Behalve de vragen waar een hetero mee kan zitten (ben ik zijn type, is zij mijn type, wat zijn haar hobby's..) zit er eentje extra bij: is hij ook een homoseksueel? 
En mocht je niet zomaar op een vreemde willen afstappen, wat dan? Misschien ken je wel een homoseksueel, maar zeker als je nog niet zo lang open over jezelf bent, is dat wereldje klein.
Gelukkig zijn er uitgaansgelegenheden en forums, speciaal voor de homoseksuelen, anders had ik mijn vriendinnetje nooit ontmoet (face to face althans, maar dat is een ander verhaal..)

* uitzonderingen daargelaten, dit is slechts een globalisering

1 opmerking:

  1. Gelukkig hebben wij elkaar WEL ontmoet :-D
    Maar inderdaad, het kan best lastig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen