Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zondag 18 september 2011

Aftellen: een homoseksuele leerkracht

Donderdag plaatste ik dit feit:
5% van de Nederlanders heeft liever geen homoseksuele leerkracht voor zijn kind.

5%, oftewel 1 op de 20 leerlingen. Met andere woorden: als ik een fulltime baan als docente heb, zijn er bijna 20 ouders die vinden dat ik moet vertrekken. Tenminste: als ze weten dat ik een lesbienne ben. Homoseksualiteit is geen reden tot ontslag, maar het zou er wel voor kunnen zorgen dat ik mij in de klas niet veilig zou voelen. Dan maar doen alsof ik een vriend/man heb, maar dan ben ik niet mezelf!
Hoe dan ook is het een lastige opgave, maar ik weiger me anders voor te doen. Iemands seksuele voorkeur heeft geen invloed op de les en ook niet op de leerlingen. Hoogstens dat ze zien dat homoseksualiteit niks geks is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten